Ir pagājuši 14 gadi kopš Formula 1 mašīnas sacīkšu režīmā pēdējoreiz traucās pa Imolas trasi. Lai skatītāju pūļus šajā nedēļas nogalē neredzēsim, tomēr skatītāju acis jau atkal tiks lutinātas ar leģendāras trases atgriešanos čempionāta kalendārā, turklāt šajā nedēļas nogalē gaidāms vēl nebijis eksperiments…
Imolas trase daudziem saistās ar 1994. gada traģiskajiem notikumiem, kad dažādos negadījumos nositās Rolands Racenbergers un Airtons Senna, bet Rubenss Barikello un divi “Ferrari” un “Lotus” mehāniķi guva traumas un tika hospitalizēti. Lai gan Imola joprojām ir pazīstama kā viena no ātrākajām trasēm pasaulē, tai nācās piedzīvot nelielas izmaiņas ‘Tamburello’ pagriezienā.
https://www.facebook.com/WWWF1LV/videos/1771129513044474
Agrāk posms Imolā bija pazīstams zem Sanmarīno GP nosaukuma, lai gan pati trase atrodas stundas brauciena attālumā no pundurvalstiņas Emīlijas-Romanjas reģionā, Itālijā. Tieši tam par godu nosaukts šonedēļ gaidāmais posms.
Savā uzbūvē tā ir ļoti līdzīga Mudžello – abas ir samērā šauras, viltīgas un ātras trases ar ātriem pagriezieniem, kur nepieciešama gan fiziskā izturība, gan jāpaļaujas uz riepu izturību, lai neatkārtotos Silverstonas fiasko. Tikmēr drošības joslas nav plašas un asfaltētas, gluži pretēji, joprojām ir saglabāts grants segums un zāle, pamatīgi sodot pat nelielas kļūdas. Starta finiša taisne ir pietiekami gara, lai nodrošinātu apdzīšanas izdevības, tomēr attālums no starta līdz pirmajam bremzēšanas punktam ir diezgan īss, tādēļ starta pozīcija spēlēs lielu lomu.
Eksperimenta (un loģistikas) nolūkos šai posmā treniņbraucieni notiks tikai sestdien, pagarinot sesiju līdz pusotrai stundai, kamēr piektdien braucēji trasē nedosies. Lai gan uz pirmo acu uzmetienu varētu šķist, ka tas spēku samērus diez ko nesajauks, tomēr patiesībā ļoti daudz kas notiek ‘aizkadrā’. Komandas savāc datus par trasi, mašīnas regulējumiem un riepām un nosūta tos uz rūpnīcu, kur simulatoru braucēji pavada nakti meklējot ideālos uzstādījumus, ko tālāk nodot atpakaļ komandai pirms sestdienas treniņiem. Šoreiz tas viss izpaliks, jo kvalifikācija risināsies tikai dažas stundas pēc treniņiem.
Kad viss rit ierastajās sliedēs, “Mercedes” konkurentu nav, taču šī nebūs ierasta nedēļas nogale. Pat nelielas nobīdes no optimuma var rezultēties ar piekāpšanos ne tikai Maksam Verstapenam. Lai gan vairāki vadošie braucēji te ir startējuši junioru kategorijās, komandām nav datu par iepriekšējiem gadiem, kas lielajām rūpnīcām ļautu iegūt priekšrocības ar efektīvāk izpildītu mājasdarbu.
Ja vien “Red Bull” nepieveiks “Mercedes” par 33 punktiem, tad svētdien septīto gadu pēc kārtas ‘sudraba bultas’ tiks kronētas par konstruktoru kausa ieguvējiem. Ja Verstapens vēl ik pa laikam ‘iekož’ vismaz Botasam, tad Aleksa Albona sniegums pilnīgi noteikti nav vērtējams ar ‘plus’ zīmi. Pirms sacīkstēm Portugālē Kristians Horners norādīja, ka divi tuvākie posmi sniegs Aleksam izdevību pārliecināt komandu par sadarbības turpināšanu. Ja Algarvē progress nebija manāms, tad šī būs viena no nozīmīgākajām nedēļas nogalēm Albona karjerā… ja vien “Red Bull” vadība jau nav pieņēmusi gala lēmumu.
Ņemot vērā cik ciešas cīņas šogad aizvada “Renault”, “Racing Point”, “McLaren” un pēdējos posmos arī viens “Ferrari”, izteikt drošas prognozes par cīņām aiz pjedestāla (vai kas zin, varbūt pat par vietu uz kāda no zemākajiem pakāpieniem), vēl ir pārsteidzīgi. Pat līdzīgās trasēs nelielas nianses var radīt 0,2 sekunžu aplī atšķirību, kas dažkārt ir vairāku pozīciju vērta.
Vienīgais aktīvais braucējs, kurš F1 sacīkstēs ir piedalījies Imolas trasē ir Kimi Raikonens. Portugāles pirmā apļa varonim gan diez ko labi te nav veicies. Vienīgais pjedestāls tika sasniegts 2003. gadā, kad, piemēram, Lando Noriss bija tikai 3 gadus vecs. Šogad filmēšanas dienas nolūkos trasi izmantoja “AlphaTauri” komanda, kas šonedēļ apstiprināja līguma pagarināšanu ar Pjēru Gazlī.
V. | Braucējs | Komanda | Punkti |
---|---|---|---|
1 | Luiss Hamiltons | Mercedes | 347 |
2 | Valteri Botass | Mercedes | 223 |
3 | Makss Verstapens | Red Bull | 214 |
4 | Serhio Peress | Racing Point | 125 |
5 | Daniels Rikjardo | Renault | 119 |
6 | Karloss Saincs | McLaren | 105 |
7 | Aleksandrs Albons | Red Bull | 105 |
8 | Šarls Leklērs | Ferrari | 98 |
9 | Lando Noriss | McLaren | 97 |
10 | Pjērs Gazlī | AlphaTauri | 75 |
11 | Lenss Strols | Racing Point | 75 |
12 | Estebans Okons | Renault | 62 |
13 | Sebastians Fetels | Ferrari | 33 |
14 | Daņila Kvjats | AlphaTauri | 32 |
15 | Niko Hulkenbergs | Racing Point | 10 |
16 | Kimi Raikonens | Alfa Romeo | 4 |
17 | Antonio Džiovinaci | Alfa Romeo | 4 |
18 | Džordžs Rasels | Williams / Mercedes | 3 |
19 | Romēns Grožāns | Haas | 2 |
20 | Kevins Magnusens | Haas | 1 |
21 | Nikolā Latifi | Williams | 0 |
22 | Džeks Eitkens | Williams | 0 |
23 | Pietro Fitipaldi | Haas | 0 |
Favorīts uz uzvaru: Luiss Hamiltons. Lai arī cik tuvu Valteri Botass epizodiski spētu piebraukt Hamiltonam, atbildīgākajos mirkļos allaž kaut kas noiet greizi. Botass šogad ir izcīnījis tikai 2 uzvaras – abas sacīkstēs, kurās Hamiltons saņēma sodus. Luiss spēj daudz labāk adaptēties jaunai videi un izmaiņām, ko lieliski apliecināja Portugālē, kur līdz šim sacīkstes nebija notikušas. Šai nedēļas nogalē ir īpaši daudzi apstākļi, kas var noiet greizi, tomēr Luisa un “Mercedes” ieeļļotais mehānisms čīkst daudz retāk kā pārējie deviņpadsmit.
Melnais zirdziņš: Karloss Saincs. “McLaren” nav pati ātrākā formula un arī tās attīstība nenorit tik straujiem soļiem kā konkurentiem, tomēr sacīkšu režīmā Saincs pēdējos posmos sevi ir lieliski apliecinājis. Avārijas Sočos un Toskānā, kā arī mehāniskas ķibeles Beļģijā pielika punktu Sainca sacīkstēm, kamēr tās vēl īsti nebija sākušās, taču pārējos četros posmos kopš došanās uz dzimteni Spāniju, Karloss vienmēr finišējis labāko sešiniekā un iekrājis vērtīgu punktu vezumu. Pie tam ātrajā Moncas trasē “McLaren” pierādīja, ka ir iespējams pacīnīties arī par uzvaru.
Iz vēstures lappusēm: Mūsdienās arvien biežāk redzams kā bērni iet vecāku pēdās – Hiliem un Rosbergiem pat izdevies kļūt par čempioniem divās paaudzēs, taču Šūmaheri ir vienīgie brāļi, kuriem abiem ir izdevies tikt pie F1 uzvaras. Tieši Imola abiem ir īpaša vieta – Mihaels te izcīnījis 7 uzvaras (vairāk tikai Maņīkūrā), tostarp savā pēdējā sezonā ar “Ferrari” 2006. gadā, pieveicot Fernando Alonso, kura pārākumu nācās atzīt gadu iepriekš vienā no visu laiku aizraujošākajiem dueļiem. Tikmēr viņa brālis Ralfs 2001. gadā pārtrauca “Williams” 3 gadu sēriju bez uzvarām, izcīnot pārliecinošu panākumu. Šī bija bija pirmā uzvara Ralfa karjerā. Gadu vēlāk viņš uz pjedestāla Imolā kāpa kopā ar savu vecāko brāli.
SACENSĪBU PROGRAMMA
Sestdiena, 31. oktobris
11:00 Treniņbraucieni
15:00 Kvalifikācija
Svētdiena, 1. novembris
14:10 Emīlijas-Romanjas Grand Prix starts