Nirburgringā Formula 1 sacīkstes oktobrī notikušas divreiz – 1984. un 1995. gadā. Abas reizes nedēļas nogales notikumos iejaucās nokrišņi, bet gaisa temperatūra turējās +10 grādu robežās. Globālā sasilšana vēl nav pārvērtusi rudenīgo Vāciju par sauļošanās kūrortu, tādēļ pēc vasarīgajiem Sočiem, šajā nedēļas nogalē braucējiem nākas uzģērbt siltās jakas.

Nirburgringas trase ienāca F1 kalendārā jau 1951. gadā, taču tolaik tika izmantota ātrā un bīstamā 22 km garā ‘Ziemeļu cilpa’ (Nordschleife), kas joprojām tiek aktīvi izmantota ielas automašīnu pārbaudei mūsdienās. Pēc Nikija Laudas smagās avārijas ‘Zaļajā ellē’, kā to iesauca Džekijs Stjuarts, Nirburgringa uz ilgāku laiku pazuda no kalendāra, pirms atjaunotās konfigurācijas ieviešanas 1984. gadā, kas ar nelielām izmaiņām saglabāta līdz pat mūsdienām.

Nirburgringā risinājušies gan Vācijas, gan Luksemburgas, gan Eiropas Grand Prix izcīņas un šonedēļ šo sarakstu papildinās Eifela Grand Prix, kas nosaukta par godu plakankalnei, kurā trase atrodas, nevis Eifeļa tornim Parīzē.

Pati trase ir izaicinājumiem bagāta arī sausā laikā, lieliski apvienojot dažāda ātruma līkumus ar nelielām reljefa izmaiņām. Pirmajā sektorā pēc starta taisnes seko ļoti ass pagrieziens, taču turpinājumā esošajā līkumu sērijā iespējams izvēlēties atšķirīgas trajektorijas, liekot pamatus aizraujošām cīņām.

Pēdējoreiz F1 sacīkstes šai trasē risinājās 2013. gadā, pirms hibrīddzinēju ienākšanas, kad pjedestālu aizņēma Fetels ar “Red Bull” un “Lotus” braucēji Raikonens un Grožāns. Visi trīs savus “Renault” dzinējus aizstājuši pret “Ferrari” un aizvada ļoti pieticīgu sezonu, taču, iespējams, tieši viltīgie laikapstākļi var palielināt pieredzes lomu labu rezultātu sasniegšanai, turklāt Raikonens šai posmā oficiāli varēs teikt, ka viņam ir lielāka pieredze kā jebkuram F1 pilotam visā čempionāta pastāvēšanas vēsturē.

Par ļoti svarīgu elementu šajā nedēļas nogalē kļūs komandu prasmes uzsildīt “Pirelli” riepas atbilstoši darba temperatūrai, kas aukstā laikā ir ļoti sarežģīts process. Šai ziņā “Mercedes” šī gada lolojums ‘DAS’ sistēma var izrādīties daudz efektīvāka kā citās trasēs, kas vēl vairāk nostiprina viņu favorītu statusu.

Savas prasmes kā lietus laika speciālisti lieliski apliecinājuši Luiss Hamiltons (“Mercedes”) un Makss Verstapens (“Red Bull”). Abiem šonedēļ prese veltīs īpašu uzmanību. Hamiltonam ir iespēja paveikt Sočos neizdarīto un atkārtot Mihaelam Šūmaheram piederošo 91 uzvaras rekordu, kamēr Verstapenam šis ir pirmais posms kopš “Honda” paziņojuma par aiziešanu no čempionāta 2021. gada izskaņā.

Grafiks: Pirelli

No pārējām komandām šobrīd priekšplānā izvirzījusies “Renault”. Pēdējie četri posmi risinājušies ļoti dažādās trasēs, taču Rikjardo un Okons demonstrējuši apskaužamu stabilitāti, tādēļ šai laika posmā vairāk punktus par “Renault” izdevies gūt vienīgi “Mercedes” braucējiem.

Lai gan konstruktoru kausā trešajā pozīcijā šobrīd atrodama “McLaren” komanda, nevar aizmirst, ka nākamgad tā mainīs dzinēja piegādātāju, tādēļ darbs pie specifiskiem uzlabojumiem sezonas otrajā pusē varētu tikt ievērojami samazināts, kamēr “Racing Point” ar uzlabojumu pakotni šonedēļ aprīkojusi arī Sehio Peresa mašīnu. Komplektācijā ar Strola spējām lietainās un haotiskās sacīkstēs pavērtās izdevības izmantot atplestām rokām, iespējams, tieši rozā formula būs ‘ātrākā no pārējām’.

V.BraucējsKomandaPunkti
1Luiss HamiltonsMercedes256
2Valteri BotassMercedes179
3Makss VerstapensRed Bull162
4Daniels RikjardoRenault80
5Šarls LeklērsFerrari75
6Serhio PeressRacing Point74
7Lando NorissMcLaren65
8Aleksandrs AlbonsRed Bull64
9Pjērs GazlīAlphaTauri63
10Karloss SaincsMcLaren59
11Lenss StrolsRacing Point57
12Estebans OkonsRenault40
13Sebastians FetelsFerrari18
14Daņila KvjatsAlphaTauri14
15Niko HulkenbergsRacing Point10
16Antonio DžiovinaciAlfa Romeo3
17Kimi RaikonensAlfa Romeo2
18Romēns GrožānsHaas2
19Kevins MagnusensHaas1
20Nikolā LatifiWilliams0
21Džordžs RaselsWilliams0

Favorīts uz uzvaru: Luiss Hamiltons. Luiss šogad vēl nav palicis bez uzvarētāja kausa divus posmus pēc kārtas. Pēc vairākām īpatnējām neveiksmēm gan sestdien, gan svētdien iesaistīties cīņā par uzvaru Sočos bija neiespējami, tomēr papildus spriedze pēdējos gados Hamiltonam nāk tikai par labu, tādēļ atkārtot vēsturisko uzvaru rekordu “Mercedes” dzimtenē Vācijā būtu īpaši zīmīgi. Kad asfalts paliek slapjš, Botasa izredzes pieveikt Hamiltonu kļūst vēl niecīgākas par niecīgām.

Melnais zirdziņš: Kimi Raikonens. Sacīkšu režīmā pēdējos posmos “Alfa Romeo” neizskatās tik bēdīgi kā sezonas sākumā. Nirburgringa ir trase, kurā Raikonens ir braucis deviņas reizes. Trīs gadījumos bija cerības uz uzvaru, taču allaž pievīla mašīnas defekti (2005. gadā balstiekārta neizturēja pēdējo apli). Raikonens neiesaistās liekās cīņās, tādēļ nedēļas nogalē vietā, kur daudzi ar F1 mašīnu nav braukuši, pie mainīgiem apstākļiem, ir svarīgi saglabāt vēsu prātu. Kimi šai jomā problēmu nav.

Iz vēstures lappusēm: Markuss Vinkelhoks kļuvis par F1 kulta varoni, lai gan piedalījies tikai vienā posmā. “Spyker” komandai bija pašas lēnākās mašīnas, tādēļ nav pārsteigums, ka Kristianam Albēram radās problēmas ar sponsoriem. Vinkelhokam nebija līdzekļu, lai aizvadītu atlikušo sezonas daļu, tomēr uz vienu posmu, trasē, kuru viņš pazina, pateicoties salonautomobiļu sacīkstēm, Markuss bija gatavs izmēģināt spēkus. Iesildīšanās apļa laikā sāka smidzināt lietus. “Spyker” bija vienīgā komanda, kas noreaģēja laicīgi, iesaucot Vinkelhoku pēc lietus laika riepām. Tas izrādījas perfekts lēmums – pēc pēdējās vietas kvalifikācijā, sacīkšu 4. aplī Vinkelhoks bija līderis ar 33 (!) sekunžu pārsvaru pār 2. vietā braucošo Felipi Masu. Lietus pastiprinājās, liekot daudzām mašīnām akvaplanēt. Sacīkstes tika apturētas. Hidraulikas defekts lika Vinkelhokam izstāties, taču ar 13 apļiem bija pietiekami, lai uz visiem laikiem nonāktu F1 entuziastu redzeslokā.

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 9. oktobris

12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 10. oktobris

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 11. oktobris

15:10 Eifela Grand Prix starts