Īpašos burgundijas sarkanajos toņos rotātās “Ferrari” mašīnas šajā nedēļas nogalē Mudžello trasē atzīmēs savu tūkstošo startu čempionātā, tomēr Formula 1 ātrajā pasaulē tas nebūt nebūs vienīgais sarunu temats padokā tuvāko dienu laikā.

Toskānas Grand Prix ir pirmais, kas notiek trasē, kurai sākotnēji nemaz nebija apredzēta vieta čempionāta kalendārā – Mudžello. Saulainajā Itālijas sirdī esošā trase ļoti daudz tiek izmantota motošosejas sacensībām, pateicoties ātriem un lēzeniem pagriezieniem, turklāt drošības joslas nav asfaltētas, līdz ar to katra izbraukšana ārpus trases tiks dabiski sodīta.

Šis būs pamatīgs fizisks pārbaudījums braucējiem – vairākas reljefa maiņas, kombinācijā ar pagriezieniem, kuros braucēju kakliem gaidāmas 4-5 G (gravitācijas konstanšu) pārslodzes karstajā Dienvideiropas klimatā padarīs braucienu ‘aizraujošu’ ik katram.

Iespējams, šoreiz “Mercedes” nav tik ļoti izteiktās favorītu pozīcijās kā pēdējos posmos. Solis nezināmajā bez ļoti ilgiem sagatavošanās darbiem pats par sevi var sagrozīt notikumus. Riepām nāksies turēt līdzīgas slodzes kā Silverstonā, kur “Mercedes” mocījās abas reizes ar dažāda sastāva riepām. Tikmēr bremzēšanas punkti ir ļoti maz, līdz ar to uzturēt darbam nepieciešamo temperatūru riepās būs daudz grūtāk kā citās trasēs.

Trase ir samērā šaura, tādēļ apdzīšanas iespējas varētu būt ļoti ierobežotas. Monca pierādīja, ka sekošana citai mašīnai aizmugurē nav “Mercedes” stiprā puse, tādēļ Hamiltonam un Botasam ir svarīgi nodrošināt veiksmīgu kvalifikāciju un ātru startu. Verstapena palaišana priekšā var izšķirt sacīkšu likteni jau pirmajos līkumos. Moncā Makss nebija savā elementā, taču Monca tikpat kā pilnībā sastāvēja no taisnēm. F1 komandas savus spēkratus cenšas būvēt tā, lai tie sasniegtu maksimumu pēc iespējas vairāk trasēs, tādēļ dažkārt skalas tālākie punkti – Monca un Monako – cieš tā rezultātā.

Grafiks: Pirelli

“Ferrari” komandas 1000. posma svinības šoreiz vairāk atgādinās jauniešu ballīti, kurās jubilārs pats vairs nejaudā dancot līdzi mūzikai. Jaudas trases Spa un Monca nostādīja tifozi neapskaužamā situācijā, tomēr Mudžello nav tik izteikti atkarīga no jaudas. Šarls Leklērs šosezon vairākkārt apliecinājis, ka spēj pat no vidusmēra mašīnas izspiest maksimumu, kamēr Sebastians Fetels var neraizēties par nākotni un vēsu galvu koncentrēties sacīkstēm tagad, kad jaunais līgums ar “Aston Martin” ir kabatā.

“Racing Point” komanda pirms sezonas tika uzskatīta par vienu no galvenajiem pretendentiem uz otrās vai trešās ātrākās vienības godu. Lai gan tehniskās ķibeles un avārijas to piemeklējušas samērā reti, tomēr tikai Moncā Lenss Strols atnesa vienībai tās pirmo pjedestālu šosezon. Vairākas kļūdas gan liedza izcīnīt uzvaru, tomēr Lensam, ar šķipsniņu veiksmes, atkal izdevās pieveikt Serhio Peresu, kurš sezonas beigās pametīs komandu. Serhio ir neziņā par savu nākotni un šādas lietas var atstāt savu iespaidu arī trasē, it īpaši ja vienība lobēs otra braucēja intereses.

Pjēra Gazlī sensacionālo uzvaru Moncā daļēji var norakstīt uz atrašanos īstajā laikā un vietā, tomēr francūzis visas sezonas garumā cīnas par punktiem daudz stabilāk kā “McLaren” un “Renault” piloti, kuru spilgtie uzplaiksnījumi mijās ar bedrēm. Vismaz Moncā “McLaren” komanda bija tuvu dubultam pjedestālam (gan pie normālā, gan ačgārna scenārija), tomēr tas negarantē, ka šāds ātrums tiks saglabāts arī Mudžello.

Šis būs īpašs posms “Williams” komandai. Atvadījušies no Frenka un Klēras Viljamsiem, vienība ir gatava jaunai nodaļai leģendārās vienības dzīvē. Menedžmenta vadītājs Saimons Robertss iecelts par komandas vadītāja vietas izpildītāju un Toskānā piedzīvos debiju jaunajā lomā. Iepriekš viņš strādājis “McLaren” komandā, kas arī izgājusi cauri pamatīgām pārvērtībām.

V.BraucējsKomandaPunkti
1Luiss HamiltonsMercedes307
2Valteri BotassMercedes197
3Makss VerstapensRed Bull170
4Serhio PeressRacing Point100
5Šarls LeklērsFerrari97
6Daniels RikjardoRenault96
7Karloss SaincsMcLaren75
8Lando NorissMcLaren74
9Aleksandrs AlbonsRed Bull70
10Pjērs GazlīAlphaTauri63
11Lenss StrolsRacing Point59
12Estebans OkonsRenault40
13Sebastians FetelsFerrari33
14Daņila KvjatsAlphaTauri26
15Niko HulkenbergsRacing Point10
16Kimi RaikonensAlfa Romeo4
17Antonio DžiovinaciAlfa Romeo4
18Romēns GrožānsHaas2
19Kevins MagnusensHaas1
20Nikolā LatifiWilliams0
21Džordžs RaselsWilliams0

Favorīts uz uzvaru: Luiss Hamiltons. Pasakas ir neatņemama bērnības sastāvdaļa. Pieaugot, mēs pasakas redzam un lasām arvien retāk, tādēļ spējam to daudz vairāk novērtēt. Moncas pasaka šokēja motorsporta pasauli, taču Luiss Hamiltons, atšķirībā no Valteri Botasa, nebija vienkārši lēnāks – viņa braucienu izbojāja sods. Līdz tam Hamiltons atradās kruīzā pakaļ vēl vienam triumfam. ‘Party mode’ aizliegums nav nācis par labu “Red Bull” komandai, kamēr Valteri situācija ar katru posmu izskatās arvien bēdīgāka. Šis ir Hamiltona laiks spīdēt – patīk tas pārējiem, vai nē.

Melnais zirdziņš: Lenss Strols. Kopš Peresa atgriešanās pēc Covid-19 izslimošanas, Strols katrā no trim posmiem ir ticis pie vairāk punktiem par meksikāni. Lai gan oficiāli viņam vēl nav līguma uz nākamo sezonu, maz ticams, ka Lorenss Strols pārtrauks sadarbību ar dēlu, tagad, kad līgums ar Peresu tiks lauzts. Toskānā Peress un Fetels būs uzmanības centrā. Ja Strols spēs pieveikt abus, jebkādi jautājumi par viņa piederību tiks dzēsti. Galu galā, viņš atrodas 4. vietā čempionāta kopvērtējumā.

Iz vēstures lappusēm: Mudžello kļūs par ceturto trasi Itālijā, kur notikušas F1 sacensības. Ja Monca un Imola līdzjutējiem jau labi iepazīta, tad 1957. gadā braucēji devās uz Peskaru. 25,8 km garumā tā ir visu laiku garākā trase, sastāvot no divām 6 km garām taisnēm un ātru viltīgu līkumu sērijas. Apļa veikšana prasīja 10-12 minūtes. F1 vienīgais Peskaras GP uzvarētājs Stirlings Moss toreiz uzvarēja ar 3 minūšu rezervi.

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 11. septembris

12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 12. septembris

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 13. septembris

16:10 Toskānas Grand Prix starts