Mēs atrodamies vēsturiskas nedēļas nogales priekšā. Pirmoreiz Formula 1 septiņas desmitgades garajā vēsturē vienas sezonas laikā notiks otrais posms vienā trasē. Oficiāli šīs sacīkstes sauksies Štīrijas Grand Prix, par godu reģionam, kurā “Red Bull” trase atrodas, tomēr faktiski viss būs tieši tāpat kā pagājušajā nedēļā.

Pirmais posms mums sniedza aptuvenu ieskatu, ko gaidīt no 2020. gada sezonas, tomēr tā bija pavisam maza daļiņa. Formula 1 šo lappusi jau ir pāršķīrusi un komandas aktīvi gatavojas otrajam posmam. Uzvarētāji vairs nebūs tie, kuriem izdodas visprecīzāk paredzēt kādus regulējumus izmantot, bet gan tie, kas visprecīzāk pratīs apstrādāt pirmās nedēļas datus jeb paveikt fizikas un mehānikas mājasdarbus.

Vismaz tā tas būtu, ja apstākļi būtu tādi paši, tomēr formulas ir ļoti sensitīvas uz vismazākajām izmaiņām gaisa un asfalta temperatūrā, vēja plūsmā un citos šķietami mazsvarīgos rādītājos. Laika prognozes liecina, ka sestdien uz kvalifikāciju gaidāms lietus, kamēr piektdienas treniņi un svētdienas sacīkste paredzēti uz sausa asfalta. Lietus allaž ievieš korekcijas spēku samēros, tādēļ varam gaidīt ļoti aizraujošu nedēļas nogali.

Protams, galvenā interese pievērsta vadošajām komandām, vai vismaz tām komandām, kuras vēl pērn varējām saukt par vadošajām.

“Mercedes” Austrijas GP bija pārliecinoši ātrākā komanda, taču traukšanās pāri līkumu apmalēm radīja vibrācijas, kas izraisīja elektriskos pārrāvumus un gandrīz lika abām mašīnām izstāties ar pārnesumkārbas problēmām. Komanda atzinusi, ka ātru risinājumu šai problēmai neesot, taču paredzams, ka Botass un Hamiltons pielāgos savu braukšanas stilu, lai mazinātu potenciālos riskus.

Vācu prese “Auto und Motor Sport” ziņo, ka aerodinamiskas problēmas “Red Bull” komandai pirmajā posmā maksāja aptuveni 0,3 sekundes aplī. Tā kā viņi ir galvenie “Mercedes” konkurenti, tad šāda atstatuma sadeldēšana būtu nopietns drauds melnajām ‘Sudraba bultām’. Abas komandas pagājušajā nedēļā nonāca pamatīgā karā, kad “Red Bull” vispirms iesniedza protestu pret DAS sistēmu, bet tad aicināja pārskatīt lēmumu par Hamiltona nesodīšanu pēc kvalifikācijas. Tā kā DAS sistēma tika atzīta par legālu, “Red Bull” ir gatava pavisam drīz izmantot savu ražojumu, kas, iespējams, būs vēl agresīvāks. Maz ticams, ka tas būs gatavs lietošanai jau Austrijā. Tāpat izpētīti “Honda” dzinēji, kas atzīti par veseliem, līdz ar to komanda cer, ka vairāk tehnisku problēmu kā Austrijas GP neatkārtosies.

“Ferrari” komandā pēc sestdienas kvalifikācijas veltīja absolūta bezcerība, jo sarkanās mašīnas bija lēnākas par “Racing Point” un “McLaren” ražojumiem. Lai gan rezultātu izteiksmē svētdiena bija labāka, tas lielā mērā tika sasniegts tādēļ, ka “Ferrari” trāpīja desmitniekā ar riepu stratēģiju. Lielākā uzlabojumu pakotne paredzēta uz Ungāriju, tomēr daļa no tiem tiks lietoti jau šonedēļ Štīrijas Grand Prix. Šarls Leklērs jau paspējis komentēt, ka gadījumā, ja tie nenesīs cerēto rezultātu, situācija būs ļoti slikta. Šim posmam būtu jākļūst par labāku mērauklu “Ferrari” potenciālajam varējumam.

Grafiks: Pirelli

Vēsture pierādījusi, ka visefektīvāk liela apjoma datus īsā periodā spēj apstrādāt lielākas kompānijas. Tas nozīmē, ka vidus ešalonā būtu jāuzmanās no “McLaren” un “Renault”, tomēr nedrīkst aizmirst arī par “Racing Point”. Ja Lensa Strola iejaukšanās cīņā par pjedestālu ir ļoti maz ticama, tad Serhio Peresu Austrijas GP pievīla stratēģija. Vienīgajā pitstopā viņam uzmontēja mīkstākas riepas par konkurentiem, bet pirms otrās drošības mašīnas fāzes, meksikānis boksos nedevās, līdz ar to viņa riepas bija vēl sliktākā stāvoklī kā Luisam Hamiltonam, kuru “Red Bull” otrais pilots Alekss Albons praktiski apdzina pa ārmalu. Peress vēl sešus apļus pirms finiša bija priekšā Leklēram, kurš beigās ieguva otro vietu.

“AlphaTauri” vajadzētu nostabilizēties kā septītajai ātrākajai komandai un iegūt punktus, kad līderiem paslīd kāja, kamēr “Ferrari” dzinējus izmantojošie “Alfa Romeo” un “Haas” spēruši tik tālu soli atpakaļ, ka šobrīd viņi var sacensties ar “Williams”. No intrigas viedokļa skatītājiem tas pat var nākt tikai par labu, jo pagājušogad vienu no savas paaudzes izcilākajiem talantiem Džordžu Raselu reālās cīņās trasē tikpat kā nebija iespēja vērot.

Jāatceras, ka šis ir otrais posms arī braucējiem. Viņi ir sapratuši, kā ir atkal atrasties pie formulas stūres, kur vēl var pielikt un kur pagājušonedēļ robežas tika pārkāptas. Tas gan nenozīmē, ka mūs gaida mierīgāka nedēļas nogale par iepriekšējo.

V.BraucējsKomandaPunkti
1Luiss HamiltonsMercedes256
2Valteri BotassMercedes179
3Makss VerstapensRed Bull162
4Daniels RikjardoRenault80
5Šarls LeklērsFerrari75
6Serhio PeressRacing Point74
7Lando NorissMcLaren65
8Aleksandrs AlbonsRed Bull64
9Pjērs GazlīAlphaTauri63
10Karloss SaincsMcLaren59
11Lenss StrolsRacing Point57
12Estebans OkonsRenault40
13Sebastians FetelsFerrari18
14Daņila KvjatsAlphaTauri14
15Niko HulkenbergsRacing Point10
16Antonio DžiovinaciAlfa Romeo3
17Kimi RaikonensAlfa Romeo2
18Romēns GrožānsHaas2
19Kevins MagnusensHaas1
20Nikolā LatifiWilliams0
21Džordžs RaselsWilliams0

Favorīts uz uzvaru: Valteri Botass. Ar Valteri katru gadu stāsts ir viens un tas pats. Pirms sezonas prese uzsver, ka šī ir viņa pirmā un vienīgā iespēja pieveikt Hamiltonu, pāris posmus viņš ļauj šim sapnim dzīvot, bet uz sezonas otro posi kļūst par izteiktu otro pilotu. Botass nav pasargāts no šāda likteņa arī šogad, taču sezona ir krietni īsāka un “Red Bull” trase nav piemērota Luisam Hamiltonam. Austrijas GP Botass bija ātrāks kvalifikācijā un nenodrebēja arī sacīkstēs. ‘Kā būtu, ja būtu’ scenāriji nepiepildījās un vismaz pagaidām tieši viņš ir kopvērtējuma līderis. Vēl viena uzvara pavisam noteikti piešautu uguni cīņai par šīs sezonas titulu. Totalizatori joprojām Hamiltona izredzes vērtē augstāk, tomēr ne tik pārliecinoši kā pirms nedēļas.

Melnais zirdziņš: Lando Noriss. Fanu iemīļotais 20 gadus vecais puisis pagājušajā nedēļā pirmoreiz kāpa uz goda pjedestāla. Protams, tas nenotiktu, ja “Red Bull” braucējus nepiemeklētu problēmas, tomēr Lando aizvadīja satriecošu apli kvalifikācijā un arī sacīkšu režīmā prata noturēt savu komandas biedru Karlosu Saincu sev aizmugurē. Sainca gaidāmā pāreja uz “Ferrari” ļaus komandai strādāt vairāk par labu Norisam, tomēr tik nevainojama nedēļas nogale un spēja aizsargāt savu pozīciju ir augstākā kaluma talanta zīme. Ja Noriss arī šonedēļ pieveiks Saincu, tad Rikjardo nākamgad gaida sarežģīts pārbaudījums.

Iz vēstures lappusēm: Šī nav vienīgā reize šosezon, kad vienā trasē notiek divi posmi, tomēr agrāk tā nekad nav noticis. Piecas reizes divi secīgi posmi ir notikuši vienā un tajā pašā valstī, bet nekad vienā trasē. Pēdējoreiz – 1995. gada sezona tika noslēgta ar Austrālijas Grand Prix Adelaides trasē, bet 1996. gada sezona tika atklāta ar sacīkstēm Melburnā.

NrSacīkstesTraseDatumsLaiks (LV)
1Austrijas GPRed Bull trase5. jūlijs16:10
2Štīrijas GPRed Bull trase12. jūlijs16:10
3Ungārijas GPHungaroringa19. jūlijs16:10
4Lielbritānijas GPSilverstona2. augusts16:10
570 gadu jubilejas GPSilverstona9. augusts16:10
6Spānijas GPBarselona16. augusts16:10
7Beļģijas GPSpa30. augusts16:10
8Itālijas GPMonca6. septembris16:10
9Toskānas GPMudžello13. septembris16:10
10Krievijas GPSoči27. septembris14:10
11Eifela GPNirburgringa11. oktobris15:10
12Portugāles GPAlgarve25. oktobris15:10
13Emīlijas-Romanjas GPImola1. novembris
14Turcijas GPStambula15. novembris
15Bahreinas GPSakira29. novembris
16Sakiras GPSakira6. decembris
17Abū Dabī GPJasmarīna13. decembris

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 10. jūlijs

12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 11. jūlijs

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 12. jūlijs

16:10 Štīrijas Grand Prix starts