Mēs atrodamies vēsturiskas nedēļas nogales priekšā. Pirmoreiz Formula 1 septiņas desmitgades garajā vēsturē vienas sezonas laikā notiks otrais posms vienā trasē. Oficiāli šīs sacīkstes sauksies Štīrijas Grand Prix, par godu reģionam, kurā “Red Bull” trase atrodas, tomēr faktiski viss būs tieši tāpat kā pagājušajā nedēļā.
Pirmais posms mums sniedza aptuvenu ieskatu, ko gaidīt no 2020. gada sezonas, tomēr tā bija pavisam maza daļiņa. Formula 1 šo lappusi jau ir pāršķīrusi un komandas aktīvi gatavojas otrajam posmam. Uzvarētāji vairs nebūs tie, kuriem izdodas visprecīzāk paredzēt kādus regulējumus izmantot, bet gan tie, kas visprecīzāk pratīs apstrādāt pirmās nedēļas datus jeb paveikt fizikas un mehānikas mājasdarbus.
Vismaz tā tas būtu, ja apstākļi būtu tādi paši, tomēr formulas ir ļoti sensitīvas uz vismazākajām izmaiņām gaisa un asfalta temperatūrā, vēja plūsmā un citos šķietami mazsvarīgos rādītājos. Laika prognozes liecina, ka sestdien uz kvalifikāciju gaidāms lietus, kamēr piektdienas treniņi un svētdienas sacīkste paredzēti uz sausa asfalta. Lietus allaž ievieš korekcijas spēku samēros, tādēļ varam gaidīt ļoti aizraujošu nedēļas nogali.
Protams, galvenā interese pievērsta vadošajām komandām, vai vismaz tām komandām, kuras vēl pērn varējām saukt par vadošajām.
“Mercedes” Austrijas GP bija pārliecinoši ātrākā komanda, taču traukšanās pāri līkumu apmalēm radīja vibrācijas, kas izraisīja elektriskos pārrāvumus un gandrīz lika abām mašīnām izstāties ar pārnesumkārbas problēmām. Komanda atzinusi, ka ātru risinājumu šai problēmai neesot, taču paredzams, ka Botass un Hamiltons pielāgos savu braukšanas stilu, lai mazinātu potenciālos riskus.
Vācu prese “Auto und Motor Sport” ziņo, ka aerodinamiskas problēmas “Red Bull” komandai pirmajā posmā maksāja aptuveni 0,3 sekundes aplī. Tā kā viņi ir galvenie “Mercedes” konkurenti, tad šāda atstatuma sadeldēšana būtu nopietns drauds melnajām ‘Sudraba bultām’. Abas komandas pagājušajā nedēļā nonāca pamatīgā karā, kad “Red Bull” vispirms iesniedza protestu pret DAS sistēmu, bet tad aicināja pārskatīt lēmumu par Hamiltona nesodīšanu pēc kvalifikācijas. Tā kā DAS sistēma tika atzīta par legālu, “Red Bull” ir gatava pavisam drīz izmantot savu ražojumu, kas, iespējams, būs vēl agresīvāks. Maz ticams, ka tas būs gatavs lietošanai jau Austrijā. Tāpat izpētīti “Honda” dzinēji, kas atzīti par veseliem, līdz ar to komanda cer, ka vairāk tehnisku problēmu kā Austrijas GP neatkārtosies.
“Ferrari” komandā pēc sestdienas kvalifikācijas veltīja absolūta bezcerība, jo sarkanās mašīnas bija lēnākas par “Racing Point” un “McLaren” ražojumiem. Lai gan rezultātu izteiksmē svētdiena bija labāka, tas lielā mērā tika sasniegts tādēļ, ka “Ferrari” trāpīja desmitniekā ar riepu stratēģiju. Lielākā uzlabojumu pakotne paredzēta uz Ungāriju, tomēr daļa no tiem tiks lietoti jau šonedēļ Štīrijas Grand Prix. Šarls Leklērs jau paspējis komentēt, ka gadījumā, ja tie nenesīs cerēto rezultātu, situācija būs ļoti slikta. Šim posmam būtu jākļūst par labāku mērauklu “Ferrari” potenciālajam varējumam.

Vēsture pierādījusi, ka visefektīvāk liela apjoma datus īsā periodā spēj apstrādāt lielākas kompānijas. Tas nozīmē, ka vidus ešalonā būtu jāuzmanās no “McLaren” un “Renault”, tomēr nedrīkst aizmirst arī par “Racing Point”. Ja Lensa Strola iejaukšanās cīņā par pjedestālu ir ļoti maz ticama, tad Serhio Peresu Austrijas GP pievīla stratēģija. Vienīgajā pitstopā viņam uzmontēja mīkstākas riepas par konkurentiem, bet pirms otrās drošības mašīnas fāzes, meksikānis boksos nedevās, līdz ar to viņa riepas bija vēl sliktākā stāvoklī kā Luisam Hamiltonam, kuru “Red Bull” otrais pilots Alekss Albons praktiski apdzina pa ārmalu. Peress vēl sešus apļus pirms finiša bija priekšā Leklēram, kurš beigās ieguva otro vietu.
“AlphaTauri” vajadzētu nostabilizēties kā septītajai ātrākajai komandai un iegūt punktus, kad līderiem paslīd kāja, kamēr “Ferrari” dzinējus izmantojošie “Alfa Romeo” un “Haas” spēruši tik tālu soli atpakaļ, ka šobrīd viņi var sacensties ar “Williams”. No intrigas viedokļa skatītājiem tas pat var nākt tikai par labu, jo pagājušogad vienu no savas paaudzes izcilākajiem talantiem Džordžu Raselu reālās cīņās trasē tikpat kā nebija iespēja vērot.
Jāatceras, ka šis ir otrais posms arī braucējiem. Viņi ir sapratuši, kā ir atkal atrasties pie formulas stūres, kur vēl var pielikt un kur pagājušonedēļ robežas tika pārkāptas. Tas gan nenozīmē, ka mūs gaida mierīgāka nedēļas nogale par iepriekšējo.
V. | Braucējs | Komanda | Punkti |
---|---|---|---|
1 | Luiss Hamiltons | Mercedes | 347 |
2 | Valteri Botass | Mercedes | 223 |
3 | Makss Verstapens | Red Bull | 214 |
4 | Serhio Peress | Racing Point | 125 |
5 | Daniels Rikjardo | Renault | 119 |
6 | Karloss Saincs | McLaren | 105 |
7 | Aleksandrs Albons | Red Bull | 105 |
8 | Šarls Leklērs | Ferrari | 98 |
9 | Lando Noriss | McLaren | 97 |
10 | Pjērs Gazlī | AlphaTauri | 75 |
11 | Lenss Strols | Racing Point | 75 |
12 | Estebans Okons | Renault | 62 |
13 | Sebastians Fetels | Ferrari | 33 |
14 | Daņila Kvjats | AlphaTauri | 32 |
15 | Niko Hulkenbergs | Racing Point | 10 |
16 | Kimi Raikonens | Alfa Romeo | 4 |
17 | Antonio Džiovinaci | Alfa Romeo | 4 |
18 | Džordžs Rasels | Williams / Mercedes | 3 |
19 | Romēns Grožāns | Haas | 2 |
20 | Kevins Magnusens | Haas | 1 |
21 | Nikolā Latifi | Williams | 0 |
22 | Džeks Eitkens | Williams | 0 |
23 | Pietro Fitipaldi | Haas | 0 |
Favorīts uz uzvaru: Valteri Botass. Ar Valteri katru gadu stāsts ir viens un tas pats. Pirms sezonas prese uzsver, ka šī ir viņa pirmā un vienīgā iespēja pieveikt Hamiltonu, pāris posmus viņš ļauj šim sapnim dzīvot, bet uz sezonas otro posi kļūst par izteiktu otro pilotu. Botass nav pasargāts no šāda likteņa arī šogad, taču sezona ir krietni īsāka un “Red Bull” trase nav piemērota Luisam Hamiltonam. Austrijas GP Botass bija ātrāks kvalifikācijā un nenodrebēja arī sacīkstēs. ‘Kā būtu, ja būtu’ scenāriji nepiepildījās un vismaz pagaidām tieši viņš ir kopvērtējuma līderis. Vēl viena uzvara pavisam noteikti piešautu uguni cīņai par šīs sezonas titulu. Totalizatori joprojām Hamiltona izredzes vērtē augstāk, tomēr ne tik pārliecinoši kā pirms nedēļas.
Melnais zirdziņš: Lando Noriss. Fanu iemīļotais 20 gadus vecais puisis pagājušajā nedēļā pirmoreiz kāpa uz goda pjedestāla. Protams, tas nenotiktu, ja “Red Bull” braucējus nepiemeklētu problēmas, tomēr Lando aizvadīja satriecošu apli kvalifikācijā un arī sacīkšu režīmā prata noturēt savu komandas biedru Karlosu Saincu sev aizmugurē. Sainca gaidāmā pāreja uz “Ferrari” ļaus komandai strādāt vairāk par labu Norisam, tomēr tik nevainojama nedēļas nogale un spēja aizsargāt savu pozīciju ir augstākā kaluma talanta zīme. Ja Noriss arī šonedēļ pieveiks Saincu, tad Rikjardo nākamgad gaida sarežģīts pārbaudījums.
Iz vēstures lappusēm: Šī nav vienīgā reize šosezon, kad vienā trasē notiek divi posmi, tomēr agrāk tā nekad nav noticis. Piecas reizes divi secīgi posmi ir notikuši vienā un tajā pašā valstī, bet nekad vienā trasē. Pēdējoreiz – 1995. gada sezona tika noslēgta ar Austrālijas Grand Prix Adelaides trasē, bet 1996. gada sezona tika atklāta ar sacīkstēm Melburnā.
Nr | Sacīkstes | Trase | Datums |
---|---|---|---|
1 | Bahreinas GP | Sakira | 28. marts |
2 | Emīlijas-Romanjas GP | Imola | 18. aprīlis |
3 | Tiks precizēts | Tiks precizēts | 2. maijs |
4 | Spānijas GP | Barselona | 9. maijs |
5 | Monako GP | Monako | 23. maijs |
6 | Azerbaidžānas GP | Baku | 6. jūnijs |
7 | Kanādas GP | Monreāla | 13. jūnijs |
8 | Francijas GP | Pola Rikāra trase | 27. jūnijs |
9 | Austrijas GP | Red Bull trase | 4. jūlijs |
10 | Lielbritānijas GP | Silverstona | 18. jūlijs |
11 | Ungārijas GP | Hungaroringa | 1. augusts |
12 | Beļģijas GP | Spa | 29. augusts |
13 | Nīderlandes GP | Zandvorta | 5. septembris |
14 | Itālijas GP | Monca | 12. septembris |
15 | Krievijas GP | Soči | 26. septembris |
16 | Singapūras GP | Singapūra | 3. oktobris |
17 | Japānas GP | Suzuka | 10. oktobris |
18 | ASV GP | Ostina | 24. oktobris |
19 | Meksikas GP | Mehiko | 31. oktobris |
20 | Brazīlijas GP | Interlagosa | 14. novembris |
21 | Austrālijas GP | Melburna | 21. novembris |
22 | Saūda Arābijas GP | Džeda | 28. novembris |
23 | Abū Dabī GP | Jasmarīna | 5. decembris |
SACENSĪBU PROGRAMMA
Piektdiena, 10. jūlijs
12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni
Sestdiena, 11. jūlijs
13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija
Svētdiena, 12. jūlijs
16:10 Štīrijas Grand Prix starts